wtorek, 8 października 2013

Gulasz drobiowo - warzywny w sosie pomidorowym

Pychotka, pomysł na to danie podsunął mi mąż (chciał zrobić sam, ale go wyprzedziłam). Poza tym stwierdziłam, że wezmę udział w akcji kulinarnej Durszlaka i dodam właśnie ten przepis.

Składniki:
  • 800 g filetów z indyka
  • 500 g pieczarek
  • duża cebula
  • 2 korzenie pietruszki
  • 3 duże marchewki
  • mały korzeń selera
  • por
  • pęczek natki pietruszki
  • 100 g koncentratu pomidorowego, np. Pudliszki
  • sól
  • pieprz
  • olej rzepakowy do smażenia
  • woda

Przygotowanie:
Pieczarki obieramy, myjemy i kroimy w plasterki. Cebulę obieramy i kroimy w pióra. Pieczarki i cebulę solimy, następnie dusimy na małym ogniu. Pod koniec odparowujemy i odstawiamy. Filety myjemy, kroimy w kostkę, oprószamy solą i pieprzem. Smażymy na rozgrzanym oleju. Do dużego garnka wlewamy ok. 2 szklanki wody, wrzucamy usmażone mięso i pieczarki z cebulą. Gotujemy pod przykryciem. Por kroimy w plastry, natkę pietruszki siekamy. Marchew, korzeń pietruszki i selera obieramy, myjemy i ścieramy na tarce o dużych oczkach. Wszystko razem podsmażamy na odrobinie oleju, a następnie wrzucamy do garnka z mięsem i pieczarkami. Całość gotujemy ok. 45 minut (w międzyczasie dodając wody, aby się nie przypaliło). Pod koniec gotowania dodajemy koncentrat pomidorowy i doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Podawać z kaszą jęczmienną perłową.


4 komentarze:

  1. Uwielbiam indyka, wieprzowinka gości u mnie na stole od wielkiego dzwonu a wasz pomysł na pewno przypadnie mi do gustu. Pozdrawiam cieplutko...

    OdpowiedzUsuń
  2. jako wegetarianie nie skorzystamy, ale smacznego życzymy:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz, jest to dla mnie ogromne wyróżnienie.
Jeśli chcesz, abym odwiedziła Twojego bloga, zostaw namiary.