piątek, 11 października 2013

Klopsiki mięsno - gryczane w sosie koperkowym

Kasza gryczana jest doskonałym źródłem przyswajalnego krzemu. Jest świetnym dodatkiem do obiadu, czy kolacji, a poza tym mogą ją spożywać osoby cierpiące na celiakię, gdyż nie zawiera glutenu.
Ja dodałam ją do klopsików, tak dla urozmaicenia i jestem zadowolona, na pewno jeszcze nie raz przygotuję takie klopsiki.

Składniki:
  • 500 g mięsa mielonego
  • 1 torebka kaszy gryczanej
  • 2 jajka
  • 3 łyżki bułki tartej
  • sól
  • pieprz
  • mąka do obtoczenia klopsików oraz do zagęszczenia sosu
  • litr bulionu
  • pęczek koperku
  • makaron nitka walcowana Czaniecki
Przygotowanie:
Kaszę gryczaną gotujemy według przepisu na opakowaniu. Mięso przyprawiamy solą i pieprzem, dodajemy jajka, bułkę tartą i wystudzoną kaszę gryczaną. Dokładnie mieszamy. Formujemy okrągłe klopsiki (najlepiej zwilżonymi dłońmi), obtaczamy je w mące i wrzucamy do gotującego się bulionu. Koperek siekamy i dodajemy do garnka z klopsikami. Gotujemy ok. 20 minut, po tym czasie sos zagęszczamy mąką wymieszaną z odrobiną wody.
Podajemy z ugotowanym al dente makaronem.

1 komentarz:

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz, jest to dla mnie ogromne wyróżnienie.
Jeśli chcesz, abym odwiedziła Twojego bloga, zostaw namiary.