czwartek, 2 kwietnia 2015

Zupa chrzanowa z boczkiem


Zupę chrzanową można podać na święta zamiast żurku, czy barszczu białego. Można także zrobić ją po prostu na zwykły obiad.

Składniki (dla 3 osób):
  • 1,5 litra rosołu
  • 500 g ziemniaków
  • 200 g wędzonego boczku
  • 1 marchewka
  • sól
  • pieprz
  • 100 ml śmietany 30%
  • 100 g tartego chrzanu (można dać więcej lub mniej)
  • 1 łyżeczka suszonego cząbru
Przygotowanie:

Ziemniaki obieramy, myjemy i kroimy w kawałki. Marchewkę obieramy i kroimy w plastry.

Boczek kroimy w kostkę i rumienimy na suchej patelni.

Rosół doprowadzamy do wrzenia, po czym dodajemy do niego pokrojone ziemniaki, marchewkę i podsmażony boczek. Gotujemy do czasu, aż ziemniaki będą miękkie.

Następnie dodajemy chrzan, mieszamy. Dolewamy śmietanę i ściągamy z ognia. Doprawiamy do smaku solą, pieprzem i cząbrem.

3 komentarze:

  1. Przyznam się....ale nigdy nie robiłam takiej zupki. A szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszna zupa. Jolu, jak chcesz powtórz komentarz - dopiero co czytałam na blogu i nie wiem o co chodzi. Coś musiało pójść nie tak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Weroniko nie wiem o który dokładnie komentarz chodzi, podejrzewam, że może ten pod sernikiem puchatkiem, z konta anonimowego to nie moje komentarze, ja zawsze z zalogowanego piszę :)

      Usuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz, jest to dla mnie ogromne wyróżnienie.
Jeśli chcesz, abym odwiedziła Twojego bloga, zostaw namiary.