sobota, 8 lutego 2014

Serowe mini pączki

O tak, ostatnio pełno ich na blogach, a że od dawna mnie kusiło, żeby je zrobić, to właśnie dziś nastał ten dzień. Bazowałam się na przepisie Pani Elwiry z Malinowych Pocałunków, jednak musiałam go trochę zmienić, bo nie chciało mi się iść do sklepu po śmietanę. Ale i tak wyszły przepyszne, chrupiące na zewnątrz i mięciutkie w środku.

Składniki:
  • 500 g białego sera w kostce
  • 500 g mąki pszennej
  • 50 g cukru
  • 200 g waniliowego serka homogenizowanego
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżka spirytusu
  • 4 żółtka
  • kilka kropel aromatu cytrynowego
  • tłuszcz do głębokiego smażenia (najlepiej olej rzepakowy)
Przygotowanie:
Ser rozdrabniamy widelcem, dodajemy pozostałe składniki i dokładnie zagniatamy (ciasto będzie kleiste, ale takie ma być). Na rozgrzany tłuszcz kładziemy uformowane z ciasta kulki wielkości małego orzecha włoskiego (zamiast formować kulek można nakładać ciasto łyżeczką do herbaty). Pączki w większości odwracają się same, jednak czasami się zdarza, że trzeba im w tym pomóc. Smażymy z obu stron na złoty kolor. Wyciągamy łyżką cedzakową na ręczniki papierowe, aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu.
Pączki oprószamy cukrem pudrem.

8 komentarzy:

  1. Pysznie wyglądają,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. To ja poproszę ten talerz z pączkami. Pyszności.

    OdpowiedzUsuń
  3. Normalnie się do mnie uśmiechają, poczęstuję się ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo Madziu, jeszcze trochę zostało :)

      Usuń
  4. Joluś jaką ty jesteś młodziutką mistrzynią. Cudnie wyglądają pączusie. Zabieram kilka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Weroniko za miłe słowa, ale do mistrzyni, jaką jesteś Ty, jeszcze mi daleko ;)

      Usuń
  5. zrobiłam i myślę że warto było zrobić

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz, jest to dla mnie ogromne wyróżnienie.
Jeśli chcesz, abym odwiedziła Twojego bloga, zostaw namiary.