wtorek, 18 lutego 2014

Krem cytrynowy

Ostatnio koleżanka zachwalała ten krem, więc postanowiłam spróbować co z tego wyjdzie, przepis trochę zmodyfikowałam. Szczerze przyznam, że jest obłędny, a do tego ma wiele zastosowań i można przechowywać go w lodówce nawet do 7 dni... Można użyć go do naleśników, do tortu, wymieszać z bitą śmietaną lub po prostu wyjadać ze słoiczka ;)

Składniki (na słoiczek ok. 200 ml):
  • 3 średnie cytryny
  • 200 g cukru
  • 2 jajka
  • 1 łyżka skrobi kukurydzianej
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
Przygotowanie:
Cytryny dokładnie myjemy. Skórkę ścieramy na tarce o drobnych oczkach, wrzucamy do rondelka, dodajemy wyciśnięty sok z cytryn, cukier, jajka i skrobię, mieszamy chwilę do połączenia składników, a następnie zagotowujemy. Gotujemy ok. 2-3 minuty, po czym dodajemy łyżkę oleju, mieszamy i ponownie gotujemy ok. 2-3 minuty. Rondelek zdejmujemy z ognia, a krem przecieramy przez drobne sitko, aby pozbyć się skórek. Przekładamy do słoiczka i przechowujemy w lodówce.

6 komentarzy:

  1. Twój krem wygląda bardzo pysznie. Robię podobny. Gratuluję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie kremy :)
    Moja ciocia robiła podobny tylko że malinowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brzmi ciekawie :) Może i ja spróbuję kiedyś :)

      Usuń
  3. Wpisuję się do grona obserwatorów i będę wpadać częściej. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz, jest to dla mnie ogromne wyróżnienie.
Jeśli chcesz, abym odwiedziła Twojego bloga, zostaw namiary.