piątek, 10 stycznia 2014

Pieczony królik ziołowy


Mięso z królika jest bardzo delikatne, pieczenie w rękawie sprawia, że mięso jest soczyste i smaczne.

Składniki:
  • 1 tuszka z królika
  • ok. 2 szklanki wody
  • 1 łyżeczka (z górką) soli
  • 1 łyżeczka pieprzu ziołowego
  • po 1 łyżce posiekanego koperku, natki pietruszki, tymianku i bazylii

Przygotowanie:

Tuszkę królika dzielimy na mniejsze części, myjemy i osuszamy.

Wodę mieszamy z solą, pieprzem i ziołami. W przygotowanej marynacie zanurzamy pokrojone mięso i odstawiamy na noc do lodówki.

Na ok. godzinę przed planowanym obiadem tuszkę wkładamy w rękaw do pieczenia i pieczemy ok. 45 minut w temperaturze 180 stopni C. 

11 komentarzy:

  1. Ja nie mogę przemóc się do innego mięsa niż ryby ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. potrawa nie dla mnie, bo popłakałabym się nad talerzem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może gdyby był pokrojony w porcje nie byłoby tak źle :)

      Usuń
    2. o tak, wtedy byłoby lepiej ;)
      bo np. pasztet z królika bardzo lubię ;)

      Usuń
    3. Ja jeszcze nie miałam okazji smakować pasztetu z królika...

      Usuń
  3. Czy mięso nie jest suche

    OdpowiedzUsuń
  4. No dobrze.... Kupiłam królika, znalazłam Twój przepis.... Ale boję się go pokroić. :( Biedny króliczek.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz, jest to dla mnie ogromne wyróżnienie.
Jeśli chcesz, abym odwiedziła Twojego bloga, zostaw namiary.