poniedziałek, 10 lutego 2014

Placki drobiowe

Niby to tylko placki, ale jednak jest w nich coś wyjątkowego, co dokładnie tego nie wiem, ale mężowi bardzo smakowały.

Składniki (na ok. 10 małych placków):
  • pojedynczy filet z piersi kurczaka
  • 1 jajko
  • 1 łyżka mąki
  • 1 łyżeczka musztardy chrzanowej
  • 3 listki świeżej bazylii
  • ok. 70 g żółtego sera
  • sól
  • biały pieprz
  • curry
  • mielona gałka muszkatołowa
  • olej rzepakowy do smażenia
Przygotowanie:
Filet z kurczaka myjemy, osuszamy papierowym ręcznikiem i kroimy w kostkę. Przyprawiamy solą, pieprzem, curry i gałką muszkatołową (wszystko wedle uznania). Dodajemy jajko, mąkę, musztardę, posiekane listki bazylii i starty na tarce o dużych oczkach ser. Wszystko dokładnie mieszamy. Smażymy z obu stron na złoty kolor, na niewielkiej ilości oleju.
Podajemy z ryżem.

3 komentarze:

  1. Podobne placuszki drobiowe robię z mozzarellą, pieczarkami - pychota. Twoje bardzo ładnie ci wyszły, takie złociutkie, że aż ślinka leci a mąż to wiadomo najważniejszy krytyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja poszłam na łatwiznę, nie chciało mi się wymyślać co dodać...
      Dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  2. Takie placuszki kiedyś robiła mi babcia :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz, jest to dla mnie ogromne wyróżnienie.
Jeśli chcesz, abym odwiedziła Twojego bloga, zostaw namiary.