środa, 21 grudnia 2016

Likier piernikowy

Pyszny likier na zbliżające się święta. Może posłużyć również jako prezent dla babci, mamy, czy siostry. Przepis na ten likier znalazłam na blogu Kalejdoskop kulinarny, zamieniłam jednak czekoladę gorzką na mleczną i zmniejszyłam tym samym ilość cukru pudru. Polecam.

Składniki:
  • 500 ml śmietanki 30%
  • 70 g cukru pudru
  • 100 g mlecznej czekolady
  • 2 łyżeczki domowej przyprawy korzennej (jeśli używacie z paczki dajcie 3)
  • 200 ml wódki

Przygotowanie:

Śmietankę z cukrem pudrem podgrzewamy w rondlu, ale nie zagotowujemy. Do ciepłej dodajemy połamaną na kawałki czekoladę i odstawiamy na 5 minut.

Po tym czasie zawartość rondla dokładnie mieszamy i studzimy.

Po wystudzeniu dodajemy przyprawę korzenną i wódkę, mieszamy i odstawiamy w zamkniętym słoiku na dobę do lodówki.

Następnego dnia likier przelewamy przez gęste sitko i wlewamy do butelek. Przechowujemy w lodówce.

2 komentarze:

  1. jutro zrobię...mam nadzieje że będzie smakował gościom ....pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubią tego typu trunki, to na pewno ;) Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt :)

      Usuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz, jest to dla mnie ogromne wyróżnienie.
Jeśli chcesz, abym odwiedziła Twojego bloga, zostaw namiary.