czwartek, 19 listopada 2015

Dyniowe leniwe z sosem śmietankowo-cynamonowym /z dynią


Składniki (dla 3-4 osób):

Kluski:
  • 300 g puree z dyni
  • 250 g półtłustego twarogu
  • ok. 250 g mąki
  • 1 jajko
  • 1 łyżka oleju
  • 2 łyżki cukru
Sos:
  • 300 ml śmietany 30%
  • 4 łyżki cukru
  • 1/2 łyżeczki cynamonu

Przygotowanie:
Puree z dyni razem z twarogiem blendujemy na gładko. Dodajemy jajko, cukier i mąkę.
Zagniatamy ciasto do czasu, aż zacznie odchodzić od rąk (w razie potrzeby dosypujemy więcej mąki). Na koniec wlewamy olej i ponownie zagniatamy.
Ciasto dzielimy na kilka części. Na obsypanej mąką stolnicy z każdej części formujemy wałeczek i ostrym nożem odkrawamy dowolnej wielkości kluski.

Gotowe kluski wrzucamy do wrzątku i gotujemy do czasu ich wypłynięcia na powierzchnię. Zdejmujemy łyżką cedzakową i hartujemy chwilę w zimnej wodzie.

Śmietankę razem z cukrem i cynamonem doprowadzamy do wrzenia. Gotujemy na wolnym ogniu do czasu, aż sos zacznie gęstnieć.
W gotowym sosie maczamy kluski lub polewamy je na talerzu.


Przepis dodaję do konkursu organizowanego na Durszlak.pl

https://sklep.egmont.pl/ksiazki/literatura/p,moje-wypieki-wielki-powrot,11303.html

Moje wypieki. Wielki powrót


4 komentarze:

  1. świetne! ale jeszcze bardziej podoba mi się kursor w postaci muffiny! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię leniwe, ale dyniowych jeszcze nie jadłam i już żałuję:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jolu świetnie-ja uwielbiam takie potrawki, bo tak naprawdę dynie można jeść na wiele sposobów i jak przy kolorowo i pysznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszyscy robią te kopytka z dynią, a ja jakoś się nie mogą zabrać :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz, jest to dla mnie ogromne wyróżnienie.
Jeśli chcesz, abym odwiedziła Twojego bloga, zostaw namiary.