piątek, 14 marca 2014

Makaron z kapustą

Mamy Wielki Post, więc w większości domów w piątki nie je się mięsa. W domu rodzinnym zawsze trzymaliśmy się tego, więc i teraz zachowujemy postne piątki. A jak jest u Was?

Składniki:
  • 300 g kapusty kiszonej
  • garść suszonych grzybów
  • 1 łyżka rodzynek
  • 100 g koncentratu pomidorowego
  • szczypta cynamonu
  • sól
  • pieprz
  • woda
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
  • dowolny makaron (u nas Gniazdko 2 Czaniecki)
Przygotowanie:
Grzyby zalewamy szklanką wrzątku i odstawiamy. Kapustę płuczemy, a następnie drobno kroimy. W garnku rozgrzewamy łyżkę oleju i na nim przesmażamy kapustę, podlewamy odrobiną wody i dusimy pod przykryciem ok. 30 minut. Po tym czasie dodajemy pokrojone grzyby i rodzynki, ponownie podlewamy wodą i dusimy do czasu, aż kapusta będzie miękka. Pod koniec duszenia dodajemy koncentrat pomidorowy  i cynamon oraz doprawiamy do smaku solą i pieprzem wedle uznania i smaku. 
Podajemy z ugotowanym makaronem.

4 komentarze:

  1. Mnie nie przeszkadza jeden dzień w tygodniu poświęcić na postne jedzonko, tym bardziej, że uwielbiam warzywka, ryby, wiec nie ma z tym problemu.
    Fajne połączenie. Wygląda, jak spaghetti. Spróbuję się zainspirować

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł na obiad. Wygląda smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny obiadek postny. Jestem miłośniczką kapuchy kiszonej więc coś dla mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie robiłam niczego podobnego. Ciekawe jak to smakuje.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz, jest to dla mnie ogromne wyróżnienie.
Jeśli chcesz, abym odwiedziła Twojego bloga, zostaw namiary.