piątek, 15 listopada 2013

Makaron z wędzoną makrelą

Ostatnio mało mam czasu na blogowanie, z tego też względu dużo przepisów jeszcze nie zostało opublikowanych i czeka na swoją kolej. Ale jakoś damy radę.
Makaron z wędzoną makrelą przygotowałam bazując się na tym przepisie, oczywiście jak to ja zrobiłam trochę inaczej niż autorka, ale wyszło niesamowicie smacznie, mąż poprosił, abym częściej przygotowywała takie smakołyki.

Składniki:

  • makaron świderek Czaniecki
  • duża wędzona makrela
  • 1 średnia czerwona cebula
  • 200 ml śmietany kremówki
  • pęczek natki pietruszki
  • sól
  • pieprz ziołowy
  • odrobina oleju rzepakowego do smażenia
Przygotowanie:
Mięso z makreli oddzielamy od skóry i ości. Cebulę kroimy w kostkę, a natkę pietruszki siekamy. Na patelni rozgrzewamy olej i podsmażamy cebulę z odrobiną soli, gdy będzie szklista, dodajemy rybę i 3/4 natki pietruszki (resztę pozostawiamy do dekoracji). Chwilę razem podsmażamy, a następnie dodajemy śmietankę i podgrzewamy, aż będzie gorąca. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem ziołowym. Podajemy z makaronem ugotowanym al dente.

2 komentarze:

  1. takiego dania jeszcze nigdy nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robię to danie z tuńczykiem, ale nie wpadłam na pomysł, by wykorzystać makrelę. Super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz, jest to dla mnie ogromne wyróżnienie.
Jeśli chcesz, abym odwiedziła Twojego bloga, zostaw namiary.