wtorek, 21 października 2014

Marynowane winogrona

Nie spodziewałam się, że marynowanie owoców w occie może przynieść tak ciekawy efekt końcowy. Wczoraj otworzyłam słoik "na spróbowanie" i nie mogłam się od niego oderwać... Najlepiej jest użyć winogron bezpestkowych, ale jeśli komuś nie przeszkadzają, to nie ma wtedy większego znaczenia.
Składniki podaję na ok. 2 kg winogron, można wziąć np. 1 kg jasnych i 1 kg różowych, pomieszać w kolorami słoikach lub nie. Pasują do wędlin, pieczonych mięs i serów.

Składniki:
  • 2 kg winogron
  • 500 ml octu winno-jabłkowego (6%)
  • 1,5 litra wody
  • 1 kg cukru
  • 2 laski cynamonu
  • 4 gwiazdki anyżu
Przygotowanie:
Winogrona obrywamy z gałązek, myjemy, osuszamy i układamy dość ciasno w wyparzonych słoikach. Wodę zagotowujemy z cukrem, laskami cynamonu i anyżem. Po zagotowaniu dodajemy ocet i ponownie zagotowujemy. Gorącą zalewę przelewamy do słoików z winogronami. Zakręcamy słoiki wyparzonymi pokrywkami. 
Pasteryzujemy ok. 20 minut od momentu zagotowania wody. Gorące słoiki wyciągamy, ustawiamy do góry dnem i studzimy. Następnie odstawiamy w chłodne miejsce na co najmniej 3 dni, po tym czasie możemy już spróbować.

3 komentarze:

  1. Wygląda świetnie i smacznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. super pomysł, jeszcze nigdy nie próbowałam takich winogron!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie spotkałam się jeszcze z marynowanymi winogronami, coś nowego :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz, jest to dla mnie ogromne wyróżnienie.
Jeśli chcesz, abym odwiedziła Twojego bloga, zostaw namiary.