piątek, 23 września 2016

Budyń waniliowy z malinami

Domowy budyń to dla wielu osób wspomnienie dzieciństwa, maliny bardzo dobrze pasują do takiego deseru. Budyń warto przygotować z ziarenkami wanilii, ja dodałam aromat, bo byłam przekonana, że wanilia się skończyła, później okazało się, że jeszcze jedna laska się uchowała, szkoda, że znalazłam ją po fakcie.

Składniki (na 4 małe porcje):

Budyń:
  • 500 ml mleka
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki cukru
  • 2 łyżki skrobi ziemniaczanej
  • kilka kropli aromatu waniliowego
Sos malinowy:
  • 100 g malin
  • 25 g cukru
Dodatkowo:
  • ok. 100 g malin
  • rurki waflowe
  • listki mięty

Przygotowanie:

Mleko dobrze mieszamy z cukrem, skrobią ziemniaczaną, żółtkami i aromatem. Doprowadzamy do wrzenia i ciągle mieszając gotujemy do czasu, aż budyń zgęstnieje.

Połowę budyniu rozkładamy do czterech naczyń, na nim układamy maliny (4 pozostawiamy do dekoracji), na maliny wykładamy resztę budyniu.

Maliny na sos zasypujemy cukrem i podgrzewamy do czasu, aż się rozgotują i utworzą dość gęsty sos. Polewamy nim wierzch budyniu.

Dekorujemy pozostałymi malinami, rurkami waflowymi i miętą.

1 komentarz:

  1. Uwielbiam domowy budyń ... w połączeniu z malinami dał cudną kompozycję !! Idealny deser :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz, jest to dla mnie ogromne wyróżnienie.
Jeśli chcesz, abym odwiedziła Twojego bloga, zostaw namiary.